Дискуссия в соцсети: нужны ли школьникам электронные учебники
- Автор
- Дата публикации
- Автор
Сергей Горбачов, директор киевской специализированной школы №148 им. Ивана Багряного, разместил на своей страничке в Facebook фотографию девочки с огромным рюкзаком и задал риторический вопрос - нужно ли еще доказывать необходимость электронных учебников.
В комментариях к публикации развернулась настоящая дискуссия. Если одни родители видят в электронных учебниках возможность снизить нагрузку на хрупкие плечи школьника, чтобы избежать сколиоза, то другие считают, что дети будут использовать электронные устройства для игр, к тому же, в неумелых руках ребенка планшет может разбиться.
Какие еще мнения и предложения высказали родители в этой дискуссии по поводу электронных учебников, читайте ниже.
ЗА ЭЛЕКТРОННЫЕ УЧЕБНИКИ
Дмитрий Соль
Повністю з Вами погоджуюсь! Особисто сам ношу дитині портфель кожного ранку і можу сказати що він зовсім не легенький. Електронний підручник це дуже зручно.
Сергій Горбачов
Питань дійсно виникає багато. Але треба дітей позбавляти від такого навантаження frown emoticon. Варіант - один підручник на парті - можливий. А якщо обидві дитини не візьмуть?
Два комплекти підручників для зберігання другого примірника у школі - можливий. Але трбе робити персональні шафки для дітей. Це дорого.
Рідер - такж варіант. Хоча має недоліки: їх вже описали вище: крихкість, вартість (до речі, набагато вища, ніж вартість особистої шафки) - ну й таке інше.
До речі, попбоювання стосовно ігр знімаються, якщо користуватися не планшетом, а саме рідером: там особливоо не пограєшся smile emoticon Та й технологія e-paper більш екологічна.
ПРОТИВ ЭЛЕКТРОННЫХ УЧЕБНИКОВ
Romashka Bozhko
Погоджуюсь з тим тезисом, що потрібно суттєво зменшити ціну і безкоштовне завантаження електронних підручників. А хто буде дивитись за тим аби дитина не розбила девайс або не розбила девайс однокласника. Це діти, які вже вміють дружити і сваритись. Чи багато батьки накупляться? Як мінімум для молодших класів ще не вводила електронну книгу. А от зробити комплект книг, які можна залишити в школі - це більш по Європейські; ). Коли діти підростуть, тоді і про девайси можна говорити.
П.С. мене особисто більше цікавить саме американська та європейська система навчань. А саме розподіл предметів, вивчення і домашня робота. Допоки у нас все будується на читання параграфів, виконування сухих задач і заучування, то доти ні девайси ні розмови про європу не допоможуть. Навчальний процес повинен зацікавлювати сучасних дітей. А це значить, що вивчення предмета повинно йти з реальними прикладами, так, як це практикується у світі. Все більше схиляюсь до думки , що окрім варягів у владі, нам ще треба пару варягів в школи на керуючі посади директорів, бо у нас куди не гляниш скрізь одне і теж.
Давайте змінювати стереотип про навчальнй процес. Рюкзак чи девайс - це пустота. А от заучувати параграф і чути від вчителя стандартні 45 хвилин перечитування підручника чи відірвані від реальності розповіді про інфузоРії туфельки і зіготи - це нудно навіть нам було. А що сталося якби біологію, фізику і хімію об'єднували реальні приклади-лабараторні та інше? Шкільна програма вся взаємопов'язана. Ну дак давайте пов'яжемо ще більше. Вчителю тепер потрібно працювати, як мінімум з декількома типами особистості. А це значить, що комусь пощупать, комусь самостійно прочитати, а комусь послухать, понюхать і.т.д.
А ми про рюкзаки вже два роки мусолимо. Час летить, а совок все ніяк не вийде з нас. Може досить? Пора за діло братись. Я від чистого сердця з найкращими почуттями.
Tamila Ivanchenko
Столкнувшись непосредственно на уроке с учебниками разного типа, могу сказать. Очень сложно определить, дите учебник смотрит или листает что-то постороннее, тыкая кнопочки просто книжки, игрушки, переписки, т.д. Легче носить - да. Но пока педагогам чисто психологически намного проще отслеживать занятость учеников, когда учебник бумажный. Вариант с домашними учебниками: носить напополам с соседом по парте
Olga Vasyltsova
Мы тоже с 5-ого класса с планшетом вместо учебников. Но и в этом куча минусов - разрядился, завис и тд.... (если не вспоминать об играх, музыке и т.д.).
Олександра Фінькова
Ми змушені були з рідера перейти на планшет - не витягував він великі файли. а при зменшенні файлу наприклад в fb2 він стає чорно-білим, підручник втрачає в привабливості.
ПРОТИВ ВСЕХ
Olga Dzyuba
Бывают такие варианты, когда все необходимое ребенку для школы хранится в школе в шкафчике, домой ребенок берет что-то необходимое для подготовки, но наверное, нет такого объема домашних заданий, чтоб таскать кучи книг. Мой старший разбил три планшета в школе, потому что школа - это очень много подвижных детей. Младший пока не ходил с планшетом, боится разбить, учитывая пример старшего. Ходит с рюкзаком, который по весу - половина его, без шуток. И у него пятый класс, когда ходят с этими рюкзаками по всей школе. И учителя не разрешают брать по одному учебнику на парту! Это издевательство, какой-то геноцид прямо
АЛЬТЕРНАТИВНОЕ ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Евгения Давыдова
А вот интересно, у меня старшая дочь учится во французской системе образования. В школу носит классер - общую тетрадь для занятий, дневник и еще пару тетрадок (математика, кажется, и английский), все учебники в классе, максимум, что детям могут выдать - книжки с текстом, который нужно прочитать. Задания домой переписывают в тетради с доски, дома решают или пишут, что надо. Электронных учебников нет.
Julia Rusanova
Как мне кажется, есть довольно доступный вариант облегчения детских школьных рюкзаков, распространенный во многих странах - тяжелый комплект учебников (или его часть) находится в школе в личном шкафчике ученика.
Olga Popova
Найдорожчий букрідер а Розетці 4999 грн. Ті, що простіше, від 2000 грн. Користуватись цим пристроєм можна на протязі декількох років. Якщо паперові підручники безкоштовні, то будь яка небезкоштовна книжка буде безмежно дорожчою. Але, якщо купувати хоча б якісь книги - треба рахувати. smile emoticon можливо за декілька років пристрій окупиться.
Але, якщо йдеться про навчання, треба розглядати ефективність підручника з точки зору засвоювання знань. Для електронних підручників потрібно розробляти спеціальний контент, а не робити кальку з паперових.
Проблему ж важких рюкзаків і справді можна вирішити програмою навчання, коли книги залишаються вдома, а в класі використовуються інший дидактичний матеріал.
Таким чином, маємо три різні проблемі, котрі можуть бути вирішені як разом, так і окремо.
Vit Zapolini
Шановна громадо, які недоліки ви бачите у такому рішенні: розібрати підручник на зошити, в ідеалі - за темами.
Без жорсткої обкладинки та зайвого матеріалу 2,3,4 чвертей такі зошити на 80% легші.
Юлія Шешуряк
Я роздруковую деякі книги по кілька параграфів, щоб не носити всі книги, бо рюкзак важкий нереально, навіть я його нести не можу, болять руки, плечі, живіт, серце, що вже казати про дитину.