Випускники 2006 прагнуть штудіювати економіку та право....Хоча фахівців із цих галіузей уже забагато!

Випускники 2006 прагнуть штудіювати економіку та право....Хоча фахівців із цих галіузей уже забагато!

Освітяни кажуть, що вподобання виупускників - 2006 порівняно з попередниками, відрізняються мало - більшість прагнуть штудіювати економіку та право. Хоча фахівців із цих галіузей уже забагато. Уже десяток років залишається сталою популярність економічної та юридичної освіти. За цей час ринок праці уже встиг перенасичитися дипломованими правозахисниками та фінансистами, рівень кваліфікації яких часто далекий від вимог роботодавців. На наступний навчальний рік фахівці прогнозують, що ситуація концептуально не зміниться. Хоча й певні позитивні зміни все ж є.

В'ячеслав Невінчаний, секретар приймальної комісії КМА:

- На друге місце у нас по конкурсу, це п"ятнадцять чоловік на місце, вийшла культурологія. І взагалі, спеціальності гуманітарного напрямку: історія, філософія, філологія, українська мова та література. Спеціальності природничого напрямку, там де в нас конкурс трошки менший, це фізика, екологія, біологія, хімія, ми, як це не дивно, бачимо, що конкурсна них теж починає зростати.

Міністерство освіти намагається вирівняти перекіс спеціалістів. Біржі праці та іншим міністерствам замовили інформацію про брак фахівців. За цими відомостями формуватимуть держзамовлення.

Станіслав Ніколаєнко, міністр освіти України:

- Люди не можуть зрозуміти, що 40 тисяч економістів на ринку праці..., а він хоче вступати, я що йому можу заборонити?! Тому ми змушені враховувати цей попит. Держзамовлення буде зростати, до шістдесяти відсотків воно буде підходити від загального набору на перший курс стаціонару. Але я ще раз сказав, пріорітет буде технічні, технологічні, інформаційні технології, скажімо, природничо-математичного циклу і таке інше.

Проте, як свідчить практика, здобувати освіту за малоперспективною спеціальністю, хоча й безкоштовно, абітурієнтів майже не приваблює. Одинадцятикласники та їхні батьки думають насамперед про рівень оплати майбутньої професії, а також про власні вподобання.