Те, що ми виробляємо для європейського споживача, маємо право споживати і самим
- Автор
- Дата публикации
- Автор

З кожним роком в Україні все більшою популярності серед населення набирають органічні продукти. Однак основна проблема у їх повільному поширенні серед споживачів – замала кількість інформації про такі продукти. Журналісти повинні популяризувати такі продукти. Про це , 5 жовтня, на прес-конференції у Львові повідомив голова правління Федерації органічного руху України Євген Милованов.
За його словами, Україна має значний потенціал для виробництва органічної сільськогосподарської продукції, її експорту та споживання на внутрішньому ринку. У цьому, каже голова правління, є вже певні здобутки, однак ще є і над чим працювати.
В Україні площа сертифікованих сільськогосподарських угідь, де практикуються органічні методи господарювання, вже складає чверть мільйона гектарів. Україна входить до двадцятки світових країн-лідерів органічного руху.
Станом на сьогоднішній день органічний рух набуває поширення майже в усіх регіонах України, а сертифіковані органічні господарства – від кількох гектарів, як і в більшості країн, до кількох десятків тисяч ріллі, що досить нехарактерно для аграрного сектору планети.
Євген Милованов повідомив, що 2002 року в Україні було зареєстровано 31 господарство, що отримало статус «органічного» та займали при цьому загальну площу 164 449 га сільськогосподарських земель. Вже у 2008 році таких підприємств в Україні було 118 на загальній площі 269 984 га землі.
Однак, за словами, Милованова, більшість виробників працюють на експорт, оскільки про таку продукцію український споживач тільки починає дізнаватися. З метою поширення інформації, до слова, Федерація органічного руху України випустила перший номер журналу «Organic ua» (Життя у стилі органік), а вже скоро вийде другий номер цього видання.
Він каже, що в Україні також є недосконале законодавство, яке б регулювало відносини у цьому напрямку. Але у стінах парламенту уже зареєстровано відповідний законопроект, прийняття якого очікують найближчим часом. Він унормує усі законодавчі аспекти діяльності «органічних» господарств. Милованов каже, що середній розмір господарства, де вирощують органічні продукти в Україні становить 2 тисячі га і ця площа суттєва відрізняється від площ європейських країн.
В основному українські виробники вирощують бобові, зернові та олійні продукти, валова частка з яких – йде на експорт. Також вже є і «органічні» соки, гриби, сухофрукти. «Але явища повністю не відбулося в нашій державі», – сказав він.
«Також ми починаємо наповнювати внутрішній ринок. Те, що ми виробляємо для європейського споживача, маємо право споживати і самим. Йде мова про повидло, сиропи, що теж буде представлено у суботу на ярмарку у Львові», – каже Милованов.
Він також зазначив, що усі ці продукти, які буде представлено у Львові, вже були апробовані у Словаччині, Угорщині, Австрії. Знайшли вони свого споживача і у Варшаві (Польщі) та Тбілісі (Грузії).
«Звичайно, що ярмарок у Львові не буде настільки колосальним, як це було у європейських країнах. Але це буде перший ярмарок, що можна говорити про початок такого явища в Україні як факт», – прокоментував Милованов.
На запитання журналістів, чому саме перший всеукраїнський ярмарок відбудеться у Львові, він зазначив, що Львів є найкрасивішим містом в Україні, а чому він відбудеться на Площі Ринок – «і коментувати не треба». «Ринок і є ринок, там здавна була торгівля», – сказав голова правління Федерації органічного руху України. «Дуже добре, що з самого початку нашу ініціативу підтримав Андрій Іванович Садовий», – пропіарив він мера Львова.
Начальник управління сім’ї, молоді та спорту Львівської міської ради Юрій Наконечний, який також був присутнім на даній прес-конференції, що викликало здивування журналістів про причетність «департаменту Побурка» (гуманітарної політики) до цього заходу) зазначив, що у законопроекті, які є у ВРУ, передбачається, що на органічних продуктах буде спеціальна позначка, яка свідчитиме про те, що продукти є екологічно чистими.
За його словами, Україна має велику перспективу щодо розвитку органічних продуктів, адже під це можна задіяти усі землі, які не використовуються.
Милованов повідомив, що вже йде мова не тільки про органічні продукти, але й про одяг, засоби особистої гігієни, корм для собак тощо.
Особливістю органічних продуктів є … їх ціна. За словами Милованова, середня вартість таких продуктів у Європі є на 15 % дорожчою за звичні продукти харчування. Однак, каже він, планку щодо цін однозначно провести не можна, адже потрібно брати окремо взятий продукт. За його словами: деякі ціни на органічні продукти є більшими на 0%, деякі – більш, ніж у два рази. «Все залежить від продукту, від сезонності», – сказав він.