Не конкурент, а помічник: чому для малих аптек важливі сервіси з онлайн-бронювання ліків

Читати російською
Автор
Новина оновлена 18 червня 2024, 12:46

Для аптеки прайс-агрегатор — нові можливості на ринку, спосіб знайти клієнта і триматись на плаву, витримуючи конкуренцію з великими мережами-монополістами. На цьому наголошують самі представники невеликих аптечних мереж, обговорюючи особливості аптечного ритейлу під час конференції "Аптеки світу – 2024", яка відбулась у Києві. Про це повідомляє 24 канал.

Прайс-агрегатори — частина торгівлі, яка допомагає пацієнтові знайти ліки, а аптекам — покупця. Ніхто не розглядає прайс-агрегатори як конкурентів аптек, зауважує Людмила Пагасей, гендиректорка мереж аптек Інтелекс та "Людмила фарм".

"Ми не розглядаємо прайс-агрегатори як наших конкурентів або взагалі як учасників електронної торгівлі. Вони доповнення офлайн-торгівлі. Це наш спосіб поширення інформації через Інтернет. Споживачі потім прийдуть до нас в аптеку, заберуть замовлення та розплатяться. Передусім нам цікаво, щоби споживач міг порівняти ціни та асортимент. У цьому сила прайс-агрегаторів. Ми постійно працюємо з підбором ліків та цінами на них. Це частина конкуренції".

Для невеликих мереж саме робота з прайс-агрегаторами дає можливість донести споживачу свою пропозицію. Про це говорить Олена Уракова, директорка мережі "Аптеки Запоріжжя".

"Ми відносно невелика мережа. Нам не так просто дотягнутися до споживача. Нові часи – всі звикли отримувати інформацію у смартфоні. Для нас це проблема. І тут для нас прайс-агрегатори рятівне коло. Через них ми спілкуємося зі споживачами. Це хоч якось вирівнює наші шанси з великими гравцями. Люди бачать, що у нас є цікаві пропозиції. А ще ми часто продаємо те, чого немає у великих мереж. У них свої підходи до набору ліків – у нас свої. Але на кожні ліки є свій покупець. Головне, аби він знав, що такі ліки є, і хто ними торгує. Нам потрібно, щоби хтось того споживача привів "за руку" до нас в аптеку.

Ніхто з аптек ніколи не розміщуватиме інформацію про ліки конкурентів, як це заплановано чиновниками. Це нелогічно. Ніхто собі не ворог. Потрібні інформаційні посередники. Вони не мають власного інтересу в продажу ліків. Тому їм не бояться дати інформацію аптеки, і довіряють споживачі".

Послугам аптечних прайс-агрегаторів користується ледь не кожен третій українець. Найімовірніше їхню роботу не будуть забороняти. Принаймні так припускав голова Комітету Верховної Ради України з питань здоров'я нації Михайло Радуцький.

Інформація про можливість заблокувати в Україні роботу сервісів з бронювання ліків збурила українців. Петицію про недопущення таких дій, яку ініціював портал tabletki.ua підписали понад 30 тисяч громадян.

Важливо: будь-яка інформація медичної тематики, розміщена на сайті Телеграф, носить інформаційний характер і не являється рекомендацією.
Застосування будь-яких медичних препаратів повинно бути узгоджене з лікарем.