Популярність у мережі: про присутність дітей у TikTok та YouTube

Автор

Учні Нової української школи (НУШ) знають про світ без інтернету та смартфонів лише з розповідей батьків. Спочатку телефон родичів стає для дитини іграшкою, яка показує мультики. Трохи згодом на екранах з’являються популярні профілі їхніх однолітків. І тоді у дітей з’являється бажання завести свій канал на YouTube чи в TikTok, щоб стати популярними.

Саме ці дві соціальні мережі найпопулярніші серед сучаних підлітків. Але попри те, що вони мають вікові обмеження для реєстрації, там з’являються і профілі молодших школярів.

Батькам варто контролювати перебування дітей у соцмережах, адже контент на цих платформах не завжди підходить для дітей.

Діти давно мають доступ до соцмереж, хоча загалом не повинні. Їхні навички соціальної взаємодії ще достатньо слабкі, тому їх дуже легко травмувати. До того ж, діти часто намагаються наслідувати поведінку інших людей, які присутні онлайн. А це не завжди має хороші наслідки. Я вважаю, що дітям віком до 13-14 років бажано не користуватись соцмережами.

— пояснює експерт із онлайн-комунікацій та керуючий партнер комунікаційної групи plusone, Максим Саваневський.

Частий перегляд контенту у YouTube чи TilTok, де присутні однолітки, наштовхує дітей на думку, що стати популярним у мережі досить легко. Для цього достатньо камери. Іноді такої ж думки дотримуються й дорослі. На додаток, вони самі іноді намагаються зробити з дітей блогерів. Проте варто пам’ятати, що соціальні мережі влаштовані так, що вам доведеться витратити чималий бюджет на рекламу. Саме завдяки їй відбувається просування в YouTube.

Популярності у ТікТок теж досягти нелегко. Додатком користуються понад 2 мільярди людей і ймовірність, що саме ваше відео "вистрелить" — низька. Зокрема, цікавість до соцмережі зросла під час карантину, відповідно збільшилась і кількість контенту.

Однак батькам не варто відмовляти дитині, якщо вона вирішила, що хоче бути блогером. Краще на реальному прикладі показати як це працює.

Діти спрощено сприймають поняття популярності. Вони думають, що цього просто досягнути. Щоб пояснити це дітям, треба їх провести через цей процес. Я думаю, що це хороша вправа для дітей і батьків. Можна створити акаунт, щоб дитина могла поекспериментувати. Але цей процес має бути під контролем батьків. Дитину можна повчити, як знімати відео. Проте обговорити всі деталі: що показувати у відео, як комунікувати з аудиторією. Будь-які творчі починання дітей — прекрасна річ.

— вважає Максим Саваневський.

За словами експерта, якщо дитину, попри всі перешкоди, захопить процес, батькам варто підтримувати бажання знімати відео й надалі.

Якщо до вашої дитини все ж прийде швидка популярність, про це теж варто з нею поговорити. Найкраще навіть залучити психолога, бо дитяча психіка до такого ще не готова. Проговоріть разом з експертом, чому з’явилась популярність та поясність дитині, що це може змінитись. Дізнайтесь, як діяти, коли популярність пройде та які наслідки можуть бути для дитини. Адже є чимало прикладів, коли швидка популярність, яку здобували діти завдяки зйомкам у кіно чи шоу на телебаченні, негативно впливала на їхній психологічний стан у дорослому віці.

Авторка: Олександра Карабань, журналістка проєкту "Дружня школа"

Цей матеріал створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.