Фізхвилинки
- Автор
- Дата публикации
- Автор
1.Під час зарядки учитель ( а згодом і самі діти) читає віршика, а першокласники рухами показують те, про що у ньому говориться. В більш підготовленому класі право імпровізації надається самим учням, а в менш підготовленому їм має допомогти учитель.
На городі цап, цап.
Капусточку хап, хап.
Борідкою трусь, трусь.
Капуст очку хрусь, хрусь.
Ратичками туп, туп,
Капуст очку хруп, хруп.
А за цапом дід, дід.
З батурою хтось, хтось.
Цап як скоче: брик, брик.
На все село крик, крик.
На синяки дме, дме,
Вигукує: „Ме, ме…”
За ним Рябко та: „Гав, гав,
От тобі, щоб не крав…”
Ю.Будяк
2.Трава низенька-низенька.
Дерева високі-високі.
Вітер дерево колише-гойдає.
Птахи летять-відлітають,
А діти тихенько за парти сідають.
3.
Виростем великими (діти стають на пальці ніг, руки вгору).
Яблук нарвемо ( імітують зривання яблук обома руками).
В кошики великі (розводять руки в сторони).
Ми їх складемо ( присідають, імітуючи складання яблук).
4.
Раз – підняти руки вгору,
Два –нагнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги,
Три, чотири – прямо стати,
Будем знову починати.
Хто зуміє присідати
І ногам роботу дати?
Раз – піднялись, два – присіли,
Хай мужніє наше тіло.
Хто втомився присідати,
Може вже відпочивати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
5.
Раз – встав весь клас,
Два, три – свою парту ти потри.
Чотири, п’ять – на місце сядь.
6.
Ми писали, ми трудились,
Наші руки вже стомились,
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім’яти.
Руки кілька раз тряхнемо
І писати знов почнемо,
Відпочивши дружно враз
Приступив до праці клас.
7.
Столярки-молодці,
Тешуть столики й стільці.
Пилочками чики-чики,
Молотками туки-туки.
Чик-тук-туки, чик-тук-туки,
В нас до праці здібні руки.
8.
Гойда-гойда, хить та хить –
Щось на вітрі шелестить.
Гей, на вітрі над водою
Щось тріпоче бородою.
Та зелена борода
Синє небо підміта!
Підмітає, шелестить.
Гойда-гойда, хить та хить!
М.Петренко
9.
Раз, два - усі пірнають,(Присідання)
Три, чотири – виринають,
П”ять, шість - на воді (Рухи руками)
Кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім, що є сили –
Всі до берега приплили,(Руки на поясі, ходьба на місці)
Дев”ять, десять – розгорнулись,
Обсушились, потягнулись,
І розбіглись, хто куди. (Сісти за парти).
10.
Трава низенька-низенька, ( Всі присіли)
Дерева високі-високі.(Піднімають руки вгору)
Вітер дерева колише-гойдає(Обертаються)
То вліво, то вправо нахиляє (Нахил вправо, вліво)
То вгору, то назад, (Потягуються вгору, назад)
То вниз нагинає. (Нагинаються вперед)
Птахи летять – відлітають, (Махають руками)
А учні тихенько за парти сідають.(Всі сідають).
11.
Ми берізки і кленці.
В нас маленькі стовбурці.(Встати)
Ми в стрункі стаєм рядки.
Виправляєм гілочки. (Руки поставили перед собою)
Ледь зіп’ялись з корінців,
Дістаємо промінців.(Руки підняти вгору)
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь. (Стискають кулачки)
Хилять свіжі вітерці
Вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба)
Ще й верхівки кожен ряд
Нахиля вперед-назад. (Вправи для шиї)
12.
Сірий зайчик сів і жде,(Присідають)
Спритно вушками пряде. (Приклавши руки до вух розгинають, то згинають їх)
Зимно зайчику стоять,
Треба трошки пострибать.(Стрибають).
Пострибавши – відпочить. (Сідають за парти).
13.
Вийшов в поле боровик, (Виходять з-за парт)
Та й узявся в боки, (Беруться в боки)
Бо він бачити не звик – (Розводять руками)
Обрії широкі.
Покрутився на нозі, (Крутяться на одній нозі)
Реготом залився,
Танцюристці бабочці(Нахили вперед)
В пояс уклонився.
Довго зайчика ганяв, (Біг на місці)
Виспась на пісочку,
Коли вечір вже настав –
Викупавсь в струмочку.(Імітують рухи при плаванні).
14.
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу, все гаразд.
15.
Я малюю зайчика ( Колові рухи руками над головою).
Для вас - раз.
Це у нього, бачите, (Руки кладуть на голову)
Голова – два.
Це у нього вуха (Піднімають руки вгору до вух)
Догори – три.
Це стирчить у нього хвостик (Повертають тулуб праворуч, ліворуч)
Сірий – чотири.
Це очиці весело горять – п’ять. (Прикладають руки до очей).
Ротик, зубки – нехай ( Імітують жування моркви)
Морквинку їсть – шість.
Шубка тепла, хутряна (Плещуть в долоні).
На нім – сім.
Ніжки довгі, щоб гасав (Підскакують на місці)
Він лісом – вісім.
Ще довкола посаджу дерева („Садять дерево, притоптують ямку”)
Я – дев’ять.
І хай сонце сяє з піднебесся – десять. (Піднімаються на носках).