Навіщо ховати обличчя дитини у соцмережах?

Автор

Психологи назвали 6 причин, чому деякі батьки це роблять.

Невелика параноя з приводу того, що за нами стежать в інтернеті, сьогодні є, напевно, в кожного. Тому досить часто можна зустріти на сімейних світлинах в соцмережах замість дитячих облич – смайлики.

Явище, коли батьки викладають світлини своїх дітей у соцмережах, в англійській мові називають словом sharenting (від parenting "батьківство" і sharing "ділитися фото").

За статистикою, 9 з 10 мам публікують у соцмережах фото малюків, 7 з них роблять це регулярно. Тож, коли дитині виповниться 7 років, у середньому батьки запостять близько тисячі її знімків.

Негативні наслідки від публікації дитячих фото вже дають про себе знати. Адже ці світлини нікуди не зникають. HR-фахівці звертають увагу на дані про кандидатів на вакансії ще в підлітковому віці, про те, що писали їхні мами і тата. До того ж, соцмережі існують лише близько 12 років, то що ж буде із сучасними малюками через 30 років, коли все їхнє дорослішання можна буде відстежити за постами батьків і фото?

Тож, чи варто так робити всім батькам – приховувати обличчя малюка? Видання "Освіторія" розпитало про це дитячу психологиню Юлію Борисову.

Чому батьки ховають обличчя дитини в соцмережах

  • Щоб не наврочили

Доволі часто батьки намагаються захистити свою дитину від дурного ока.

Ці забобони мають різні варіанти. Наприклад, деякі православні люди вважають, що не можна до хрещення показувати дитину, а деякі мусульмани — до 7 років. Є і псевдонаукові варіанти: мовляв, у дитини немає захисного енергетичного поля, тому вона легко пропускає негативну енергію.

Як навчити вашу дитину говорити: поради психологів
  • Через конкретну загрозу

Люди, які мають гроші, бояться викрадення дітей. Навіть представники малого бізнесу часто не хочуть "світити" дитину, щоб конкуренти її якось не образили чи не налякали через сварки дорослих.

  • Щоб фото не потрапило в чужі руки

Фото дітей можуть використовувати з комерційною метою. Адже в багатьох соцмережах навіть офіційно в угоді зазначено, що фото стають загальною власністю, їх можна використовувати будь-де. Так, до прикладу, робить кампанії Everyone a Spy – вони продають через інтернет чашки з рандомними фото дітей, знайденими на фотохостингу Flickr. Це не було заборонено через політику конфіденційності сервісу.