Ми використовуємо Куки!

Щоб дитині хотілося навчатися, потрібно більше хвалити її

Автор
Щоб дитині хотілося навчатися, потрібно більше хвалити її

Як учні концентруються на завданні та що краще впливає на їх навчання — похвала чи покарання?

Щоб домогтися кращої дисципліни в класі, вчителям варто більше хвалити дітей за зразкову поведінку і менше лаяти їх за пустощі. До такого висновку прийшли дослідники з США, які протягом трьох років спостерігали за 2536 учнями у віці від п'яти до 12 років з трьох різних штатів, інформує Ukr.Media.

Дослідження під керівництвом Пола Калдарелли з Університету Брігама Янга в юті охопило 151 клас у 19 початкових школах Теннессі, Юті та Міссурі. В половині класів вчителі дотримувалися спеціальної програми поведінкового втручання, в рамках якої учням розповідали про соціальні навички, які вони повинні показувати на уроках, і винагороджували за демонстрацію цих навичок. В іншій половині класів викладачі використовували свої типові методи керування дітьми.

У ході спостережень за школярами вчені встановили, що введений ними показник PRR, що визначає співвідношення похвал до доган, значимо позитивно корелює з тим, наскільки учні зосереджені на своїх завданнях. Іншими словами, чим більше вчителі хвалять і чим менше сварять, тим краще діти йдуть на контакт з викладачем і тим глибше концентруються на навчанні.

У тих класах, де показник PRR був найвищим, учні на 20-30% більше часу витрачали на корисне спілкування з учителем або зосереджену роботу над завданням, ніж у класах, які були в самому кінці рейтингу PRR. Це спостереження справедливо як для тих класів, де вчителі використовували запропоновану програму поведінкового втручання, так і для тих, де вчителі без всяких підказок зі сторони були схильні частіше хвалити, а не засуджувати.

«На жаль, попередні дослідження показали, що вчителі часто схильні сварити учнів за непослух стільки ж часто і навіть частіше, ніж хвалити за належну поведінку, — підсумовує Пол Калдарелла. — Похвала — це форма зворотного зв'язку з вчителями, і учні потребують її, щоб зрозуміти, чого від них чекають».

Як мультфільми впливають на психіку дитини

Результати дослідження показують, що похвала служить потужним інструментом в арсеналі вчителя, надихає учнів працювати старанніше — особливо тих, які відчувають труднощі в навчанні або демонструють асоціальну поведінку. Попередні дослідження показали чіткий зв'язок між часом, що витрачається учнями на виконання шкільних завдань та успішністю. Це дозволяє припустити, що похвали можуть підвищити швидкість навчання і поліпшити оцінки дітей.