Як краще мотивувати дітей до навчання: поради психолога

Автор
Як краще мотивувати дітей до навчання: поради психолога

Психологи відповіли, який метод найкраще мотивує дітей до навчання.

Психологи переконують, що дітей найкраще мотивує та концентрує похвала, а не сварки та покарання.

Для того, аби діти краще контактували зі вчителями та концентрувались на навчанні, їх потрібно хвалити, а не сварити, про це йдеться у дослідженні на Educational Psychology.

Виявилось, що дитину потрібно більше хвалити за зразкову поведінку та менше лаяти за пустощі. Фахівці прийшли до такого висновку після того, як три роки спостерігали за 2536 учнями віком від 5 до 12 років.

Дослідження охопило 151 клас в 19 початкових шкіл в Теннессі, Юті та Міссурі. У половині з досліджених класів була спеціальна форма навчання – школярам розповідали про їх соціальні навички, якими вони повинні користуватись у школі та винагороджували, якщо вони ними керувались. В решті шкіл вчителі користувались звичайними методами виховання дітей.

Впродовж такого тривалого спостереження за учнями, вчені помітили, що чим більше вчителі хвалять дитину, тим краще вона йде з ними на контакт та концентрується на навчанні предмету.

У тих класах, де найбільше хвалили, учні на 20-30% витрачали більше часу на продуктивне спілкування з учителем або зосереджену роботу над завданням, чого не скажеш про ті класи, у яких вчителі найчастіше застосовували методи покарання.

"На жаль, попередні дослідження показали, що вчителі часто схильні карати учнів за непослух так само і навіть частіше, ніж хвалити за належну поведінку. Похвала – це форма зворотного зв'язку з учителями, і учні мають потребу в ній, щоб зрозуміти, чого від них чекають",– розповідає автор дослідження Пол Калдарелла.

Згідно з результатами дослідження, похвала надихає учнів працювати краще, а особливо тих, кому навчання дається складніше або демонструє асоціальну поведінку.

Лайфхаки, як змусити дитину менше їсти солодощів

Фахівці зазначають, що результати цього дослідження справедливі до усіх навчальних закладів та вчителів, адже частина з них працювала без знань нюансів програми – на інтуїтивному рівні.