Ставлення вчителя до дитини залежить... від імені малечі

Ставлення вчителя до дитини залежить... від імені малечі

За німецькими законами, ніхто не може зазнавати утисків через походження, расу, стать, мову, віру чи політичні уподобання. Це мало б стосуватися й імені. Однак соціологи з’ясували, що це не завжди так.

Як засвідчили результати дослідження, проведеного вченими університету в Ольденбурзі, батькам варто добряче подумати, перш ніж давати ім’я своєму чаду. Як з’ясувалося, через «неправильне» ім’я дитина може впасти в немилість учителя й отримувати занижені оцінки.

«Можна сказати, існує певна тенденція, - розповідає професор педагогіки Ольденбурзького університету Астрид Кайзер. – До таких чоловічих імен, як Кевін, Джастін, Моріс чи Марвін, і жіночих – Шанталь, Менді, Жаклін чи Анжеліна, справді спостерігається упереджене ставлення. Вони сприймаються як такі, що погано вчаться і мають погану поведінку. Натомість, назвавши дівчаток Ганна, Софія, Шарлотта, Марі, а хлопчиків Максиміліан, Александер, Якоб, Лукас чи Симон, батьки тим самим, можна сказати, наперед подбали про позитивне сприйняття серед більшості вчителів».

Учасниками Ольденбурзького дослідження стали загалом три тисячі учителів німецьких початкових шкіл. Опитування засвідчило, що «правильно» обране ім’я справді є мало не «путівкою в життя». Часто за тим, як нарекли дитину, вчителі наперед визначають її соціальне походження. Так, більшість педагогів, приміром, автоматично зараховують власників екзотичних чи «зіркових» імен до вихідців з неблагополучних сімей. Мовляв, називаючи дитину нестандартним іменем, люди з нижчих соціальних кіл намагаються самоствердитися.