Кількість українських школярів почне зростати починаючи з 2012 року
- Автор
- Дата публикации
У 2009/2010 навчальному році Міністерство освіти й науки України (МОН) очікує збільшення кількості першокласників на 13 тисяч порівняно з попереднім навчальним роком. Про це повідомив міністр Іван Вакарчук на підсумковій колегії "Про підсумки розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти у 2008/2009 навчальному році та завдання на 2009/2010 навчальний рік".
Однак учнівський контингент у зв'язку з низькою народжуваністю у попередні роки продовжує зменшуватися. Так, у 2008/2009 навчальному році школи відвідували на більш ніж 260 тисяч дітей менше, ніж у попередньому, повідомляє прес-служба МОН.
Іван Вакарчук повідомив, що МОН спільно з місцевими управліннями освітою розробляє Державну програма оптимізації мережі навчальних закладів: "Усі плани оптимізації мережі обов'язково повинні ґрунтуватися на достовірних демографічних прогнозах місцевості. Натепер ми гостро відчуваємо безгосподарне розтринькування дитячих садків у попередні роки. Нам вдалося зупинити цей процес. Нині дитячі садки відкриваються, а не знищуються. За 2008 рік їх кількість зросла на 109 і тепер становить 15,4 тисячі. Проте такої кількості дитячих садків на сьогодні не достатньо. Адже кількість дітей, які відвідують дитячі садки, зросла на понад 57 тисяч! І це в ситуації, коли не всі бажаючі змогли влаштувати дитину до дитячого садка. Це лише 57 відсотків від загальної кількості дітей відповідного віку".
Міністр також наголосив на важливості мовного питання в освіті: "Скільки вже Міністерство освіти тлумачило про позитивні спрямування Програми поліпшення вивчення української мови учнями ЗОШ з навчанням мовами національних меншин на 2008-2011 роки, однак знаходяться люди, які нас "не чують". Чи не бажають чути. Тому звертаюся до керівників управлінь освітою з вимогою посилити роз'яснювальну роботу серед дітей, батьків, вчителів, громадськості".
Іван Вакарчук нагадав, що з 2010 року зовнішнє незалежне оцінювання буде здійснюватися, як і у всіх інших країнах світу, винятково державною мовою. Щоб полегшити цей перехід дітям, які навчалися у школах з навчанням мовами національних меншин, МОН забезпечить їх двомовними словниками основних термінів з того чи іншого предмета.