Діти змінять якість товарів та послуг України на краще

Діти змінять якість товарів та послуг України на краще

Всеукраїнський конкурс «Молодь тестує якість» на кращу учнівську роботу з тестування був ініційований Спільним проектом Європейського Союзу та Програми розвитку ООН та проводився спільно з Міністерством освіти і науки України, Міністерством освіти АР Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. Партнерами конкурсу виступили Фонд з питань тестування товарів Stiftung Warentest (Німеччина, Берлін) та Світова Конфедерація споживчих організацій Consumеrs International (Велика Британія, Лондон).

Попри те, що в Європі історія конкурсів з юнацького споживчого тестування нараховує вже десятиріччя, в Україні такий конкурс проводився вперше. Його проведенню передувало впровадження в зміст освіти середніх загальноосвітніх шкіл курсу «Основи споживчих знань», що з 1 по 12 клас інформуватиме підростаючих споживачів та прищеплюватиме їм базові навички споживчої культури.

Конкурс мав на меті підвищити обізнаність шкільної молоді в питаннях реалізації прав споживачів, формувати навики орієнтації на сучасному ринку товарів та послуг, та сприяти вихованню грамотної споживчої поведінки та культури.

В Міністерстві Освіти та Науки України впевнені, що такі конкурси потрібні, бо підвищують готовність дітей до активної участі в економічному житті країни, через те що спираються на розвиток практичних навичок дітей. «Розвиток споживчої компетенції - є вимога часу, ми живемо в суспільстві, що керується законами ринкової економіки, отже діти мають засвоювати ці принципи вже змалку», - говорить начальник відділу суспільно-гуманітарної освіти Міністерства освіти та науки України.

Конкурс проводився з 20 лютого до 20 квітня у загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладах України незалежно від типу, форми власності та підпорядкування.

Компетентне журі, що складалося з представників Міністерства освіти та науки України, громадських споживчих організацій та ЗМІ за критеріями креативність, ґрунтовність та актуальність теми визначили 6 переможців у 2 номінаціях.

для 12-14 років – «Зелене споживання»;

для 15-17 років - «Молодь тестує якість».

Загалом на конкурс поступило більше 700 робіт зі всіх областей України . Теми-переможці торкалися порівняльного тестування закладів для проведення днів народжень, якості маркерів та віртуальних банків рефератів. Юні конкурсанти також надали пропозиції щодо подальшого використання автомобільних шин, утилізації батарей від мобільних телефонів, екологічності шкільного приладдя тощо.

«Абсолютно всі роботи, прислані на конкурс, цікаві, майстерно зроблені та заслуговують на окреме відзначення; вони знайдуть своїх читачів і на Порталі Споживача, іна виставках в будинку Організації Об’єднаних Націй та Міністерстві Освіти України і в засобах масової інформації», - запевняє керівник проекту Спільнота Споживачів Клавдія МАКСИМЕНКО.

Окрім типово дитячих тем, як то якість ласощів: шоколаду, чіпсів, жувальних гумок, учасники переймалися питаннями безпеки та якості різноманітних продуктів харчування, харчових добавок, косметичних виробів, посуду з полімерів та багато інших тем. В секторі послуг школярі дослідили послуги транспорту, перукарень, шкільних їдалень, послуги публічної бібліотеки та навіть послуги туалетів у місті.

Окрім основних 6 призових місць на увагу заслуговують додаткові номінації, що були виокремлені в ході перегляду робіт, як то: «Найспортивніший тест» за тестування гальм для гірських велосипедів, «за споживчу вимогливість» за тест якості лаків для нігтів, «За краще екодетективне розслідування» - дослідження що стосувалось упаковки та побутових відходів. В се це плекає сподівання того, що збалансований підхід до процесу споживання для української молоді вже не така далека перспектива.