Cтворено Центр навчання дітей з аутизмом

Автор
Cтворено Центр навчання дітей з аутизмом

У Львові на базі загальноосвітньої спеціальної школи для дітей з важкими порушеннями мови на вул. Короленка, 1 цього року створено Центр навчання дітей з аутизмом. До завдань Центру належить, зокрема, підготовка до школи та навчання дітей з аутизмом, праця з батьками та опікунами таких дітей. «Діти, хворі аутизмом, потребують спеціальної програми для навчання в загальноосвітніх закладах. У Львові вперше в Україні розпочинається проект навчання таких дітей. Зараз у центрі налічується 19 дітей. Також з 72 родинами, де проживають хворі діти, веде роботу благодійний фонд взаємодопомоги та захисту дітей з аутизмом «Контакт», - повідомила директор Центру Юлія Рибак.

У співпраці з Центром та управлінням освіти БФ «Контакт» шукає шляхи включення осіб з аутизмом у навчання в інших загальноосвітніх закладах (успішний досвід такого включення вже існує). Також благодійний фонд «Контакт», опираючись на тісну співпрацю з відповідними державними структурами та міжнародними партнерами, зосереджує свою діяльність на створенні програми раннього виявлення можливих розладів спектру аутизму у дітей віком до 3 років, програми раннього інтенсивного втручання, на створенні «Клубу молоді» для осіб з аутизмом, організації реабілітаційних таборів для осіб з аутизмом та іншому.

З 29 вересня до 5 жовтня у різних країнах світу оголошено Міжнародну акцію «Тиждень Інклюзії 2008» з ініціативи Чеської громадської організації Rytmus and Quip. На запрошення організації «Аутизм-Німеччина» у 12-ому загальнонімецькому конгресі «Аутизм - індивідуальна дорога», що відбувся у вересні 2008 р. у м. Нюрнберг від України брали участь дві особи з Благодійного фонду взаємодопомоги та захисту дітей з аутизмом «Контакт»: Голова правління фонду «Контакт» зі Львова Галина Кирчів-Грицай та волонтер Катерина Бучко.

Відомі науковці та фахівці з аутизму з різних міст Німеччини, з Нідерландів та Австрії обговорювали питання діагностики, якості життя, терапії та комунікації осіб з аутизмом, ділились новими досягненнями науки, неврології.

Враховуючи останні результати міжнародних наукових досліджень, є підстави вважати, що розлади із спектру аутизму належать до тих, які найчастіше зустрічаються у дітей. На кожних 10 000 дітей віком до 8 років розлади спектру аутизму мають 60 осіб (National Autistic Association, London, 2003). Загалом особи з аутизмом становлять близько 1% населення, незалежно від раси, соціального статусу громадян чи рівня розвитку країни.

Довідка.

Аутизм – це глибокий цілісний розлад розвитку, що вимагає комплексної терапії. Найчастіше маємо справу з розладами відчуттів і спотвореним сприйняттям світу особами з аутизмом, які інакше сприймають світло, зображення та звуки, інакше відчувають дотик, запах, смак чи біль. Часто мають проблеми з чітким розумінням спрямованої до них мови.

Розлад засобів сприйняття призводять до того, що особи з аутизмом творять свій внутрішній образ світу, часто відмінний від нашого. Мають також труднощі з класичною – в нашому розумінні – розбудовою міжлюдських стосунків та вираження емоцій у взаємовідносинах з іншими людьми. Світ осіб з аутизмом відрізняється від «нашого світу», а проблеми з комункацією провокують те, що вони змушені боротися з досвідом психічної ізоляції.

Глибина аутизму може бути від найбільшої до найменшої, але наслідки проблеми завжди дуже складні.

Деякі особи з аутизмом розмовляють, але не розуміють повного і глибокого значення слів та мають труднощі зі спілкуванням. Частина з них взагалі не користується мовою, тоді комунікують із зовнішнім світом засобами письма.

Зі стосунків з особами з аутизмом виникає, що вони дуже хочуть жити так, як інші люди, бути учасниками суспільного життя. Такий шанс може їм дати лише допомога фахівців, профільна терапія та праця.

До розладів спектру аутизму (ASD) входить ціла група розладів, які виникають із конкретних, визначених і базових дефіцитів розвитку, які, з одного боку, можуть спричинити різного ступеню неповносправності, а з іншого – стати причиною нетипових вмінь та особливих здібностей. У дитини з аутизмом виразно видно порушення або відхилення у розвитку у віці до 3 років у сферах комунікації, суспільних взаємин, уяви, функціональної та символічної гри.

Оскільки особи з аутизмом не можуть самостійно пристосуватися до життя у суспільстві, то демократичне суспільство зобов’язане забезпечити їм відповідні умови та надати необхідну допомогу.

За детальнішою інформацією звертатися до Галини Кирчів-Грицай, голови Правління БФ «Контакт»): тел. 8-0322-24-89-24 , 8-067-13-704-77 ; e-mail: [email protected]