Карлсон проти Потера – освіта в програші

Карлсон проти Потера – освіта в програші

Народний депутат України, голова підкомітету з питань базової освіти профільного комітету Верховної Ради, заступник голови Єдиного Центру Леся Оробець закликає МОН України мінімізувати вплив органів місцевого самоврядування на визначення змісту шкільної освіти.

Оробець щиро вітає пробудження в колег з місцевих рад інтересу до впорядкування освітніх негараздів. «Важко уявити сьогодні матеріально-технічне забезпечення шкіл без дбайливої уваги місцевої влади. У даній сфері будь-яка ініціатива окупиться згодом сторицею. Однак далеко не всіма шкільними питаннями варто місцевій громаді командувати», – наголосила Оробець, нагадавши, що низка освітніх проблем потребує фахового підходу і спеціальної освіти.

«В ряді випадків колеги доходять до абсурду», – зауважила Оробець, коментуючи останнє рішення Ворошиловської районної ради м. Донецька, яке рекомендувало школам району виключити з програми із зарубіжної літератури книги англійської письменниці Джоан К. Роулінг про Гарі Поттера в обмін на твори Астрід Ліндгрен «Пеппі Довга Панчоха» і «Карлсон, який живе на даху». «Навряд чи учні або ж освіта в цілому може виграти від такого протиставлення літературних героїв, що здобули всенародне визнання у різних поколінь наших співвітчизників. Очевидно одне – колеги трохи переборщили і перебрали повноважень», – підкреслила Оробець.

На думку народного депутата, проблема має значно більший вимір ніж гра у проштовхування до шкільної програми улюблених літературних героїв. За її словами, нарікання на різнобій у програмах і підручниках, який призводить до створення різних стартових умов для вступників під час тестової кампанії, лейтмотивом прозвучали впродовж її останніх регіональних зустрічей з провідними освітянами України. «Вимога Президента щодо забезпечення рівних умов для усіх без винятку абітурієнтів і досі часто-густо «пробуксовує» через наявність кількох альтернативних програм і підручників з низки предметів. Яким чином має дитина вгадувати, який саме з них укладачі тестів наприкінці року визначать як «правильний»?», – поставила запитання Оробець.

На думку народного депутата, Міносвіти слід взяти під жорсткий контроль подібні регіональні новації, а визначення змісту шкільної освіти – довіряти виключно фахівцям, що мають відповідний досвід, освіту і повноваження.