Станіслав Ніколаєнко: Якість української освіти відповідає всім критеріям ЮНЕСКО

Станіслав Ніколаєнко: Якість української освіти відповідає всім критеріям ЮНЕСКО

Міністр освіти і науки Станіслав Ніколаєнко повідомив, що за даними спеціалістів ЮНЕСКО, якість освіти в Україні відповідає наступним показниками:

Державні витрати на освіту

Порівнюючи витрати на освіту в Україні з витратами наших сусідів та розвинених країн світу, варто зазначити, що ми маємо одне з найбільших фінансувань системи освіти. Так, у Росії, Великобританії на освіту витрачається близько 4% ВВП; у Таджикистані – до 3%; у Франції, Німеччині, США – біля 6%; у Швеції – 7-8%. В Україні в цьому році відсоток ВВП, який витрачається на освіту зусиллями Уряду доведений до 7%. Це є найбільшим показником за усі роки незалежності України

Тривалість шкільного навчання

Більшість європейських країн Австрія, Швеція, Іспанія, Болгарія, Угорщина, Латвія, Литва в тому числі і Україна, запровадили 12-річний термін навчання. (Великобританія, Італія, Фінляндія, Польща, Румунія –мають 13-14 років навчання). Дослідження, проведені іноземними вченими свідчать, що збільшення тривалості навчання у школі є показником, який впливає на економічний ріст доходів держави. Так збільшення тривалості навчання у школі на один рік впливає на збільшення доходів на 10% (у бідних країнах більш як на 20%); продуктивність праці одного робітника підвищується на 5-15 %.

Співвідношення числа учнів і вчителів

Аналіз співвідношення кількості учнів на одного вчителя початкової та повної школи свідчить про тенденцію до зменшення кількості школярів на одного вчителя, що є важливим чинником поліпшення якості освіти. Так, в Україні це співвідношення для початкової школи становить 17 учнів на 1 вчителя, для основної та старшої – 11. В інших країнах світу ці показники становлять від 9 до 20 учнів на 1 вчителя.

Кваліфікація вчителів

Аналіз показує, що найбільший відсоток педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів (32.9%) сільської місцевості мають кваліфікацію “спеціаліст вищої категорії”, 30.4% мають звання “спеціалістів І категорії”, 23.0% вчителів мають найнижчу категорію “спеціаліст”, 13.7% мають кваліфікацію “спеціаліст ІІ категорії”. У міських школах теж найбільше працюють вчителів “вищої категорії” – 38,25 і найменша кількість вчителів – “спеціалістів ІІ категорії” - 13,9%.