Як розвивати креативні здібності у дітей: 5 вправ на кожен день

Автор
Як розвивати креативні здібності у дітей: 5 вправ на кожен день

Ми пропонуємо 5 вправ для розвитку креативних здібностей і творчого мислення у дітей із практикуму «Як приборкати Книжкозавра». Усі вправи розраховані на дітей 8-9 років.

Ми вже писали, що нудьга дуже корисна річ для розвитку творчого мислення у дітей. Але це не єдиний спосіб. Ми пропонуємо для розвитку креативних здібностей виконувати ці вправи з дітьми щодня вдома, або у школі у групі продовженого дня.

5 вправ для розвитку творчого мислення у дітей

5 вправ для розвитку творчого мислення у дітей - изображение №1

Вправа для розвитку креативності №1

СМІХОЧИТАННЯ

Читаємо з дітьми вірші. Пропонуємо їм на вибір будь-який текст із ДОДАТКУ 1:

Як розвивати креативні здібності у дітей: 5 вправ на кожен день
Як розвивати креативні здібності у дітей: 5 вправ на кожен день
Як розвивати креативні здібності у дітей: 5 вправ на кожен день

Перебіг вправи №1 для розвитку креативних здібностей у дітей:

Роздаємо дітям роздруковані аркуші з віршем. Спершу діти читають вірш хором разом із модератором. Далі вводимо різні ігрові ситуації та пропонуємо озвучити вірш із відповідними інтонаціями:

  • як інопланетяни (закладаємо носа двома пальцями і голос змінюється) із ротом, повним цукерок;
  • як жабки, що наїлися метеликів (набираємо до рота повітря, імітуючи цукерки чи метеликів, і читаємо з повним ротом);
  • як Баба Яга (захрипло, страшно, низьким голосом);
  • як змії, що сичать (підсвистуючи, із шипінням);
  • як роботи (монотонно і ритмічно);
  • як мишки (пискляво);
  • як кішки (муркочучи й нявкаючи) тощо.

Відтак роздаємо дітям аркуші з олівцями і пропонуємо уявити й намалювати автора. Після ознайомлення з малюнками — на екрані, комп’ютері чи телефоні можна показати портрет письменника, розповісти кілька цікавих фактів про нього.

Вправа для розвитку креативності №1 - изображение №1

САШКО ДЕРМАНСЬКИЙ

Пише свої книжки вночі на кухні. У дитинстві разом зі старшим братом багато читав — хлопчики позаписувалися в усі доступні бібліотеки: дитячу районну, дорослу районну, шкільну і місцеву сільську. Одна з його книжок зветься «Бабуся оголошує війну».

Вправа для розвитку креативності №1 - изображение №2

ІВАН АНДРУСЯК

Любить спостерігати за птахами. Любить збирати гриби. Своїх доньок Лізу і Стефу зробив персонажами власних книжок, вигадуючи їм різні пригоди, наприклад, зустріч із таємничою Чакалкою.

Вправа для розвитку креативності №1 - изображение №3

ГРИГОРІЙ ФАЛЬКОВИЧ

Працював радіомайстром, сержантом-ракетником та інженером. Вірші для дітей почав писати для своєї онучки Мішель. Григорій був однорічним немовлям, коли його вивезли з Києва. Якби цього не зробили, у нас не було б такого чудового дитячого поета. Справа в тому, що Григорій — єврей, а дуже багатьох євреїв Києва, навіть немовлят, вбили під час Другої світової війни у Бабиному Яру. Пише вірші російською і українською мовами.

Вправа для розвитку креативності №1 - изображение №4

ЮРІЙ БЕДРИК

Його прізвище означає назву жучка-сонечка. Перший вірш написав, коли йому було шість років. У деяких віршах згадана Марта — старша дочка письменника.

Вправа для розвитку креативності №1 - изображение №5

РОМАН СКИБА

Дуже любить котів. А ще дуже любить бувати у кав’ярнях. Написав шість книжок дитячих віршів.

Вправа для розвитку креативності №1 - изображение №6

МАР’ЯНА САВКА

Головна редакторка Видавництва Старого Лева, вміє малювати старого лева, а також написала про нього віршовану казку. Має маленького сина Северина. Найкраща її подружка — теж відома поетка. Звати їх дуже схоже — Мар’яна і Маріанна.

Вправа для розвитку креативності №1 - изображение №7

ОЛЕСЯ МАМЧИЧ

З домашніх тварин мала вдома тільки котів. Любить подорожувати на електромобілі. Плавати навчилася в дев’ять років, а от літати досі не вміє.

Вправа для розвитку креативності №1 - изображение №8

ЛЕОНІД КУЛІШ-ЗІНЬКІВ

Народився у 1942 році, тобто під час війни. Був учителем історії у сільській школі. Деякий час жив у Казахстані.

Вправа для розвитку креативності №1 - изображение №9

ОКСАНА КРОТЮК

Має доньку Квітославу. Любить солом’яні та глиняні іграшки. Вміє показувати танець мишенят на долонях.

Вправа для розвитку креативності №1 - изображение №10

ОКСАНА ЛУЩЕВСЬКА

Народилась у Черкаській області, але зараз мешкає у США. У вільний час фотографує пташок. Мріє побачити «совиного папугу»: пташку, що живе у Новій Зеландії та називається Какапо. Її книга «Про кита» перекладена шрифтом Брайля для незрячих.

Вправа для розвитку креативності №1 - изображение №11

Вправа для розвитку креативності №2

ВПРАВА НА ПАЛІНДРОМИ

Завдання: Існують слова, які можна однаково читати з обох боків (наприклад, «зараз», «вирив»). Їх називають словами-раками, або паліндромами. Знайди їх у тексті. Зверни увагу — паліндромами можуть бути як окремі слова (наприклад, «шалаш», «кок»), так і цілі речення (наприклад, «Сіно ніс»). Пошук таких слів та речень добре допомагає розвинути творче мислення у дітей.

КІТ У КЕДАХ

Дід Пилип відчинив двері. Кіт утік. Нявкнув і крикнув: «А мене нема!». Де тепер шукати того кота? Він ще ж хитрий — випив склянку молока, взяв у діда сині кеди, вишив на них герб і прапор. Вимив личко. Ще й чуба відростив, знай собі не кіт. Козак з казок! Дід примружив ліве око і майнув за втікачем. Він — гнів. Біг далеко. До вод. Дорога на город. Коло лісу баба Алла хвалилася: «Я несу гусеня!». Яна й Аня цікавились: «Де помити мопед?». А пані Елеонора мала власний корабель. І була пані на палубі. Бачте, у всіх добра багато. А у діда був лиш кіт, та і той утік. Ще й у синіх кедах…

Вправа для розвитку креативності №2 - изображение №1

Вправа для розвитку креативності №3

ПРОЧИТАЙ СКОРОМОВКУ НА ОДНІЙ НОЗІ

ВСІ Є ВДОМА

(автор скоромовки Сашко Дерманський)

Валя валить,

Тоня тоне,

Таня тане,

Соня сонна.

Ліза лізе,

Марчик марить,

Коля коле,

Варка варить.

Женя женить,

Маня манить,

Люба любить,

Ганя ганить.

Руся — руса,

Кость — кістлявий,

Сьома — сьомий,

Дір — дірявий.

Рита риє,

Рада радить,

Рая рає,

Вадик вадить.

Боря боре,

Лада ладить,

Тома томить,

Глаша гладить.

Рима — зрима,

Рома — з ромом.

Ну, здається,

Всі є вдома!

Вправа для розвитку креативності №3 - изображение №1

Вправа для розвитку креативності №4

ВІДВАГА

Завдання: Знайди у словах числа і зроби вправу. Наприклад: відвар + електрик = 5

(історія + листопад + місток + столиця) — (передусім + смородина + електрик + гетри + відвага + цитрина + відвар + транзистор + стрибун + родина + годинник + зовсім + листок + актриса + меншість + тризуб + гострий + трибуна +сорока+стриножити+сестрички+стриж) =

Вправа для розвитку креативності №4  - изображение №1

Вправа для розвитку креативності №5

ПОМІНЯЙ ЛІТЕРИ МІСЦЯМИ

Поміняй літери у виділених словах, щоб текст став зрозумілим.

Було НОРА. ТОННА прийшов у СОКІЛ і витяг ФАРУ. Довкола росли СТАРИЙ, зелена ВАТРА, ЗУБОК та НАСОС. Аж раптом до нього прибіг кремезний БАНКА. Він був чорним, як МАСЛО. Його ЛІТО і НАСИП блищали, виднівся маленький МАРШ від ножа. Незабаром з’явилися СЕЛО та КІНО, а за ними прилетіли ЛІСОК і НОРОВ, підповзла КОНАНАДА. ДАНИЛО вабила звірів музикою ФАРИ.

У рамках акції "100.000 нових книжок дітям" тисяча дітей у маленьких українських містах та селах у близько 200 публічних бібліотеках виконують вправи для розвитку креативих здібностей і творчого мислення з практикуму "Як приборкати Книжкозавра". Продовження акції - подарунки у вигляді корисних і цікавих дитячих книжок від українських видавництв для тих, хто успішно виконав вправи. Детальніше: facebook.com

ЧИТАЙ ТАКОЖ: 10 відео для дітей, що цікаво пояснюють складні речі

ЧИТАЙ ТАКОЖ: 25 фільмів, які допоможуть засвоїти шкільну програму з української літератури

ЧИТАЙ ТАКОЖ: Розвиваючі ігри для дітей: 17 мобільних додатків українською для андроїд