Діти чи Дорослі: кому легше вивчати іноземну мову?

Автор
Діти чи Дорослі: кому легше вивчати іноземну мову?

Про себе: прожила першу чверть свого життя, вже 14 років вивчаю англійську мову і сьомий рік її викладаю, маю досвід навчання англійської мови людей різних вікових категорій: від немовлят до пенсіонерів.

Роздуми. Не раз чула про те, що дітям легше вивчати іноземні мови. Колись, навіть, вірила у цей міф. Маленька доля правди в цьому є, але якщо все розкласти на частинки, то вимальовується інша картина, принаймні так показує мій досвід.

Почнемо з того, що поняття "діти" і "дорослі" описують надто широкий діапазон людей. Я б виділила наступні категорії:

  1. немовлята і діти, віком до 3-ьох років
  2. дошкільнята та молодші школярі;
  3. старшокласники і студенти
  4. дорослі, віком 25-40 років;
  5. особи, старші 40-50 років.

Якщо розмістити ці вікові категорії в порядку спадання результативності опановування іноземної мови, то виглядатиме це ось так:

  1. діти до 3-ьох років
  2. старшокласники і студенти
  3. дорослі, віком 25-40 років
  4. дошкільнята та молодші школярі
  5. особи, старші 40-50 років.

Спробую аргументувати.

  • лише за умови опанування іноземної мови в ранньому віці вона може бути другою рідною для людини, а мова, опанована пізніше, навіть до рівня вільного володіння, все одно буде іноземною.
  • якщо помістити малу дитину і дорослу людину в мовне середовище, то першою на іноземній мові почне говорити дитина, але її словниковий запас буде обмежений лише певним набором лексики, необхідного для гри чи інших відокремлених занять. Перед дорослою людиною стоїть складніша задача - набути достатніх мовних навичок для розвязання широкого кола питань (магазин, парковка, телефонні розмови, робота), тому цей процес відбувається повільніше. Для прикладу: моя мама вивчала в школі французьку, а потрапивши в США вона вже через 2-3 місяці могла порозумітися англійською в громадських місцях.
  • моя доця не приклавши жодних зусиль у свої 3 роки прекрасно розуміє українську та англійську мови, розмовляє ними (українською частіше). А ось 4-ри річна дівчинка моїх знайомих володіє відразу 4-ма мовами (українською, російською, англійською, іспанською) і активно вивчає китайську. Для цих дітей вивчення мови це просто природня необхідність, яка дається їм без жоднихтруднощів.

Думаю, що різниця між вивченням мови малюками та дорослими є очевидною

Пропоную кілька аргументів для підтвердження моєї позиції щодо різкого зниження ефективності опанування мови дошкільнятами та молодшими школярами і порівнянні не лише із малюками, а й з дорослими (!!!):

  1. скільки часу відводиться в групі дорослих нульового рівня для вивчення алфавіту? Відповідь: 1-2 заняття. Скільки часу вивчають алфавіт діти? Відповідь: від 1 місяця до року, залежно від програми та віку учнів.
  2. яку кількість слів вивчають молодші школярі за 1 заняття? а дорослі?
  3. коли діти переходять від вивчення окремих лексичних одиниць та фраз до вивчення граматичних тем? а дорослі?

Зрештою, не потрібно багато говорити - можна просто взяти в руки підручник і порівняти обсяг матеріалу, який вивчає дитина і дорослий за фіксований обсяг часу, напр. семестр. Різниця відчутна?

Єдине, що дітям дається легше - це вимова!

Залишилося розібратися з студентами та людьми після 40-50 років.

Що тут казати - студент, то такий народ, що за ніч і китайську вивчить - улюбленець Матінки-Природи :) А людям після 50-ти назначено внуків доглядати, жити у своє задоволення, повправлятися в кулінарії та садівництві і не розсіюватися на всякі дурниці :)

Маєте інші думки на цю тему? Пишіть )

Автор: Наталя Лотоцька, викладач